مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کوهنورد واقعی کیست؟

کوهنورد واقعی کیست؟

آیا می توان هرکسی را کوهنورد نامید ؟

اما کوهنوردی که به صورت عمومی برای همه زیر رشته ها استفاده می گردد، به صورت خاص به حرکت برنامه ریزی شده برای صعود هدفمند یک قله همراه حداقل سه نفر با تجهیزات کوهنوردی مثل طناب و آمادگی جسمانی مناسب صورت می گیرد. همه اعضای این گروه آموزش کوهنوردی دیده اند و با آمادگی کامل روانی و جسمانی گام در این راه می گذارند.

کوهنورد به این معنا باید با اصول کوهنوردی آشنا باشد، خطرات کوهستان را بداند و همه تلاش خود را برای سلامت و ایمنی خود و همراهانش انجام دهد. از جمله اصولی که باید در کوهستان به آن توجه داشته باشیم زمانبندی حرکت و استراحت در طول مسیر است. در زمستان برای صعود قله تا ساعت ۱۳ فرصت داریم و در تابستان تا ساعت ۱۴ ، و اگر قصد شب مانی دارید، حتما باید قبل از تاریک شدن هوا به محل کمپ برسیم و چادرها را برپا کنیم. مهم ترین مطلب این است که شما برای همه شرایط برنامه ریزی کرده باشید. همیشه بدانیم در کوهستان امکان بوجود آمدن شرایط پیش بینی نشده هست، ما از قبل تمامی شرایط را برای خودمان یکبار تجسم می کنیم، و تصمیماتی که می توانیم برای آن اتخاذ کنیم را مرور می کنیم.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

کوه بیست یکی از سایت هایی است که تمام نیاز شما را برای کوهنورد شدن برطرف میکند. حتی فکرش را هم نمیکنید چه خدمات جذابی ارائه میدهند!

وسایل کوهنوردی خود را قبل از برنامه بازرسی کنیم و کمبود ها را جبران کنیم، همراه داشتن دستکش و جوراب اضافه در زمستان از الزامات یک کوهنورد است، اینکه از هواشناسی منطقه ای که در آن صعود می کنیم، مطلع باشیم. همیشه قبل از برنامه کوهنوردی از استراحت و خواب کافی بهره ببریم و با انجام ورزش های منظم در طول هفته توان بدنی خود را ارتقا دهیم.

کوهنوردی و خودباوری چه ربطی به هم دارند؟

همین حالا خود را در دامنه سرسبز کوهی مجسم کنید، کوله ای بر دوش با عصایی بر دست و هوایی خنک و صاف و مهمتر از همه پاک را تصور کنید، گام های استوار و نفس های عمیق بر می دارید در دل سنگ و خاک، میان علف ها راهی می بینید، ادامه می دهید و راه شما را از دره ای به بالاترین یال کوه می رساند، آرام و باورنکردنی به عقب نگاه می کنید و در اغلب موارد سخت باورتان می شود که این همه مسیر را از آن دره تا این دامنه صعود کرده اید، حالا به اطراف با دقت نگاه می کنید و تازه در این لحظه باور می کنید که اینجا تازه ترین جایی است که چشم هایتان دیده، هیچ منظره ای در اطراف شما تکراری نیست و در فکر و خیالتان هیچ چیزی نیست غیر از بودن و حس همان موقعیت ، گویی به یکباره متولد شدید، خالی از هر دغدغه ای ، گویا لحظه ای قبل پا به جهان هستی گذاشتید و الان زیباترین منظره ها را می بینید.

امیدوارم تا اینجای مقاله لذت بردا باشید و من را به دوستان خورد معرفی کنید.

حالا تازه یک باور در شما شکل گرفته، من می توانم از شیب بالا بروم، من می توانم رها باشم و صعود کنم، آرام دست بر پیشانی خود می کشید و تازه متوجه می شوید که چقدر عرق کرده اید، دستی بر کمرتان می کشید و با تمام وجود احساس خوب یک ورزش سالم و یک تحرک لذتبخش را درک می کنید.


تگ ها :   کوه نوردی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده